Dagisfotboll!

Vi är ju ute på praktik(VFU) nu och har det allmänt skoj! Jag är självklart den bästa fröken de någonsin haft.. ehh... eller ja... skitsamma.. de tycker nog om mig iaf! ;) Vad man gör på dagarna...?! Tja, man spelar fotboll, lägger pussel, ritar, äter och busar. Vi brukar läsa saga efter lunch... brukar bli imponerad av mig själv att jag en gång i tiden lärt mig läsa.... haha! När vi är ute på gården är jag fast på fotbollsplanen.. man känner sig lite slapp, men eftersom alla andra vuxna mest står o ser till att alla andra barn sköter sig så har jag "gratis" motion. Pust! Jag  spelar som en gudinna.. eller nja... haha.. men jag ser till att matchen är jämn iaf.. när jag leder för mycket sätter jag in Linda i mål så jämnar det ut sig.... hahaha! Idag har vi dessutom spelat så mycket att jag typ har träningsvärk.... hahahahaa! Kan bero på att jag spelade i kängor också... kanske... hoppas jag!

Dagen bästa varr dock när Linda o jag var i köket.. hade med mig en lill-chipp för att hälla karamellfärg i mjölk.. eftersom vi hade ätit våfflor så var det några våfflor kvar som vi ändå skulle slänga... när chippen höll på med karamellfärgen försökte jag äta en våffla utan att det skulle märkas... tyvärr såg han sista tuggan... så han fick en våffla om han lovade att inte säga det till nån... hahaha.. älskar barnen! Jag fick hålla vakt för alla fröknar och barn för att han inte ville bli upptäckt! Jag vill också ha en lill-chipp att lura i massa dumma saker.... :-D Det var ju lätt när småsyskonen var unga och dumma! ;) Man saknar ju det lite... nog för att dom fortfarande är det, unga och dumma asså, men inte på samma sätt!

På torsdag ska det komma en brutta (människa i snart pensionsålder) från högskolan som ska kolla på oss... ehm, det känns ju lite konstigt att bli godkänd för att man leker med barnen... haha.. men jag ska hålla i en aktivitet också så det blir nog kanon! Ska låtsas som om hon inte finns bara... ;)
Har dock fått beröm för en hel del utveckling sen sist så det känns ju kul! :) Kan bero på att jag kan hålla mig vaken på dagarna när jag inte är uppe kvart över 2 på natten redan... :P

Förresten, det var full snöstorm imorse när jag gick upp.. fy faaan.. hade lust att lägga mig i sängen igen bara.... skulle det inte bli VÅR?!?! Va va vaaaaaaa?
Puss!

K o m m e n t a r e r

Är det nåt du vill säga mej?

Namn:
Borde jag komma ihåg dej????

Din dyrbara mail:

URL:

Jorå, så ett ehhhh....:

Trackback